Thursday 21 April 2011

Beng Hock banyak simpan rahsia Rasuah DAP Selangor

''Semua kontrak diperoleh melalui kontraktor kelas F iaitu syarikat-syarikat bumiputera tetapi kerja-kerja dilakukan oleh syarikat saya. Saya tiada pilihan kerana projek kecil memerlukan kontraktor kelas F yang hanya terbuka untuk bumiputera sahaja.

''Syarikat-syarikat bumiputera turut mendapat bantuan pendahuluan daripada DAP tetapi mereka tidak tahu mengenai projek yang dijalankan kerana saya yang mengawal akaun syarikat,'' jelasnya.

Syarikat bumiputera tersebut adalah MKMN Enterprise, MA Bina Melur Enterprise, Fizami Constructions dan Aris Enterprise yang mana sebut harga mereka yang disediakan oleh Wye Wing dijumpai dalam komputer riba Beng Hock.

Berhubung senarai sebut harga tersebut, Wye Wing memberitahu, beliau menghantar kesemua draf tersebut melalui e-mel untuk disemak oleh Beng Hock dan berbincang mengenai harga kerana tahu projek tersebut akan diperoleh syarikatnya.

Dalam keterangan hari ini, Wye Wing yang mengaku dua syarikat WSK dan Hon Chai menyalurkan setengah daripada bayaran projek kepada DAP bagaimanapun menafikan syarikat-syarikat itu milik parti politik tersebut.

sumber - klik disini

No comments:

Post a Comment