Tuesday 19 April 2011

Dap sponsor calon Presiden Pas

Tahniah lah kepada Dap yang sangat concern mengenai politik dalam Pas. Kini setelah Dap kaut kekayaan di Selangor, parti cina ini maju setapak lagi dengan memastikan kepimpinan parti kerabatnya Pas cenderung kepada dasar-dasar Dap.

Cara yang paling mudah adalah pastikan presiden Pas pro kepada Dap. Pemilihan Pas pada tahun ini sangat penting bagi Dap dalam menentukan arah PRU 13 ini.

Dap khabarnya hendak memastikan ia kekal di Penang dan dapat menguasai semula Perak selain boleh memimpin Selangor. Dap amat berharap kepada Pas.

Dap yakin hanya Pas sahaja yang boleh menggantikan Umno. Dap mahu Pas kuat, tapi kekuatan itu bergantung kepada Dap.

Itu sebabnya bila ada seorang pemimpin kanan Pas memberitahu bulan lalu yang Dap sedang mengintip Pas, itu bukan lah berita baru. Menurut sumber ada pemimpin kanan Pas yang cari makan langsung dengan Dap. Dia tak kisah lansung, baginya cari makan dengan Dap tidak menjejaskan Aqidah.

Kalau pun nanti Dap sponsor pemimipin Pas untuk bertanding jawatan presiden, papa tak heran kerana perancangan Dap adalah ia hendak monopoli kepimpinan politik Pas.

Sarawak adalah contoh terbaik, nik aziz boleh berkempen untuk Dap di kuching, tetapi ada kah Dap membantu Pas di Beting Maro ?

Akhirnya Dap dapat 12 kerusi kerana Pas sementara Pas masih mengekalkan telor ayam.

No comments:

Post a Comment