Friday 9 December 2011

Rapat Rakyat selangor - bukti kemaluan anuar yang besar




Tidak semua yang hadir di Rapat Rakyat (Shah Alam) itu penyokong kuat Anwar. Tak juga. Sebab itu, bersungguh sangat PKR Selangor memastikan Tuan Guru Nik Abdul Aziz dan Tuan Guru Haji Hadi pun turut hadir.

Ramai penyokong PAS yang datang daripada Tanjung Karang, Sekinchan, Sabak Bernam dan Jeram; turut bersama hadir. Mereka hadir, tapi duduk di belakang.

Mereka pun tidak mahu sangat nak dekat dengan PKR Selangor. Pada mereka, kalangan pemimpin PKR Selangor adalah kalangan ‘elitis’ di dalam Pakatan Rakyat.

Ucapan setengah jam Anwar misalnya, ramai kalangan ahli PAS yang keluar dan menghisap rokok.

Penulis menegur beberapa orang ahli PAS, kenapa tidak bersama mendengar ucapan Anwar – ‘mereka kata benda dah biasa dengar…malas nak dengar’. Kami datang sebab Nik Aziz. Bukan Anwar.

Demikianlah sebenarnya suasana dan pandangan di kalangan penyokong Pakatan Rakyat. Mereka sendiri tidak bersama. Masih berpecah. PAS Selangor selalu rasa tertinggal daripada permainan politik Negeri.

Kalangan wakil rakyat PAS tidak dilayani dengan baik. Selalu kena minta derma dengan orang PKR. Mereka pun tak tahan.

Anwar banyak mengungkap mengenai pandangan Malek Bennabi di dalam ceramahnya. Asas: ‘inner struggle of conscience’.

Orang PAS yang sedikit educated – mula bertanya; ‘Anwar ada ke struggle of conscience’? Ada ke?

Kebanyakan orang PAS yang ditemui kecewa kerana Anwar gagal mengurus diri dan kembali terjebak dalam perlakuan Zina. Ini adalah sangat nyata. Level of respect orang PAS kepada Anwar sudah mula berkurangan.

Mereka tidak menganggap Anwar sebagai peneraju dalam Pakatan Rakyat.

Kepada mereka – zaman Anwar sudah berlalu.

Sebab itu, apabila sahaja Anwar menggunakan nama Malek Bennabi, Malcom x sebagai sumber kekuatan ucapan – mereka menganggap Anwar sudah semakin desperate dan terdesak.

Dalam keadaan terdesak, Anwar akan menggunakan apa sahaja cara untuk menguatkan hujahnya.

Soalnya, apakah Anwar tidak berasa malu bila bercakap mengenai Malek Bennabi – tapi dia sendiri rebah dalam dakapan China Doll dan lelaki muda???

Anwar sebenarnya sangat CEMAS dengan data sokongan orang Melayu kepada PR di Selangor.

Sangat CEMAS.

Walaupun angka tidak menggambarkan segala-galanya, Anwar berhak berasa risau kerana Selangor adalah battlefield paling hebat dalam PRU akan datang.

No comments:

Post a Comment