Wednesday 18 January 2012

Oleh kerana Hisham lembik, Mahfuz Omar sudah istiharnya dirinya sebagai menteri KDN yang baru




Saya ketawa besar mendengar kenyataan Mr. Bean PAS, Mahfuz Omar, yang menjamin keselamatan ahli PAS yang dipecat, Datuk Dr. Hasan Ali, yang akan mengadakan ceramah-ceramah menjelaskan perjuangannya kepada rakyat.

Menurut Mahfuz, dia menjamin bahawa Hasan Ali akan selamat sekiranya mengadakan ceramah itu di negeri-negeri Pakatan Haram.




Persoalannya, kenapa secara tiba-tiba Mahfuz mengutarakan tentang keselamatan Hasan Ali untuk membuat ceramah di negeri-negeri jajahan Pakatan Haram itu? Selama ini, Hasan Ali tidak selamatkah menyampaikan ceramah?

Siapa pula Mahfuz Omar untuk menjamin keselamatan Hasan Ali? Apakah keselamatan Hasan Ali tidak pernah terjamin selama ini? Ada orang nak bunuh Hasan Ali, kah? Setahu saya, Hasan Ali tak pernah lari masuk ke dalam mana-mana kedutaan negara asing!

Apakah Mahfuz sedar tentang apa yang diperkatakan? Apakah Naib Presiden PAS itu begitu dungu untuk berfikir sebelum bercakap kepada media? Tolol sangatkah otak Mahfuz?

Untuk pengetahuan Mahfuz, keselamatan di dalam negeri dikendalikan oleh Polis Di Raja Malaysia (PDRM). PDRM yang jaga keselamatan negara. Bukan PAS, bukan DAP, dan BUKANNYA UMNO pun. Hatta keselamatan UMNO pun dijaga oleh PDRM dan selebihnya kita hanya bertawakkal pada Allah SWT..!!!

Takka itu pun Mahfuz tak boleh nak fikir? Dia jamin keselamatan Hasan Ali menunjukkan seolah-olah dia “taiko besar” pulak. Dia jami keselamatan siapa lagi sebelum ini? Ada sesiapa yang bayar wang perlindungan padanya? Mahfuz dari kongsi gelap mana? Mahfuz belajar dari Ronnie Liu, ke?

Justeru, saya ingin ingatkan pada Mahfuz bahawa keselamatan setiap hamba Allah dijaga olehNya. Sama ada baik atau buruk, semuanya telah ditakdirkan olehNya. Walau Mahfuz jamin macam mana pun sekali keselamatannya, dan sekiranya Allah tetapkan ajalnya dah sampai, dah tentu ke lubang kubur juga hambaNya itu.

Jangan sampai orang tuduh Mahfuz syirik cuba nak jadi Tuhan sudah laaaa…

Sumber - mykmu

No comments:

Post a Comment